Pagina's

dinsdag 19 augustus 2014

Logistiek-stress

“Hoera, de scholen zijn weer begonnen!” Veel ouders zullen mee juichen met de spandoeken boven de straat. Helemaal nu het wel herfst lijkt, het regent alsof de zon nooit geschenen heeft en de ‘LEUKE ACTIVITEITEN’ zijn uitgeput. Toch is het een dubbel gevoel: túúrlijk is het fijn om weer in een ritme en vaste structuur te zitten met elkaar, alles lekker duidelijk en overzichtelijk. Tenminste… EERST MOET DE HAAL- EN BRENG LOGISTIEK NOG GEREGELD WORDEN! En dat vereist tegenwoordig bijna hogere wiskunde van ouders. Want ook al zijn er inmiddels steeds meer scholen met een continurooster, clubs en verenigingen zijn daar nog niet op ingericht. Alle trainingen, lessen en bijeenkomsten worden daardoor gezellig op de woens- of vrijdagmiddag gepland, of, op de andere dagen, vlak voor, tijdens of na etenstijd. Maar gelukkig hebben wij ouders ELKAAR! Met zweet op het voorhoofd, want we zijn net op tijd voordat DE BEL gaat, klampen we ons aan elkaar vast op het schoolplein: “moet jouw zoon toevállig ook op maandag voetballen en kan mijn dochter dan misschien met jullie mee?, dan kan ik volgende week woensdag wel met 5 kinderen op de fiets (helaas heb ik die dag DE AUTO nl. niet) naar atletiektraining, mits iemand anders ze dan terug kan brengen, want ik moet dan mijn dochter ophalen van streetdance én nog boodschappen doen”. Tijdens werktijd, want wanneer moet het anders, whappen we er op los in de GROEPSWHAPP ‘voetbaltraining’ of ‘musicalclub’. Wie gaat wanneer, hoe en welke kinderen brengen e/o halen. Topsport van de bovenste plank! Nog 8 weken, dan begint
DE HERFSTVAKANTIE

2 opmerkingen:

  1. Herkenbaar!
    Leuk dat je blogt, Astrid. Ik ben zelf ook onlangs begonnen. Zie:
    saskiaenannekebloggenzicheenbaan.blogspot.com
    Ben benieuwd naar je volgende!

    BeantwoordenVerwijderen